روایت حضرت ابوذر غفاری درباره آیه ولایت

ندای رسا _در ادامه مجالس معنوی دهه محرم، حسینیه امام مهدی (عج) در محله لشکرآباد اهواز میزبان جمع کثیری از سوگواران حسینی بود. در این مراسم که بهصورت زنده از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، حجتالاسلام سید محمد سیدخضر الموسوی با استناد به منابع معتبر تاریخی، به بازخوانی روایتی شگفتانگیز و کمتر شنیده شده از زبان صحابی بزرگ، ابوذر غفاری پرداخت.
این خطیب حسینی با اشاره به کتاب «شواهد التنزیل»، روایتی را از زبان ابوذر نقل کرد که در آن پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را «امیر نیکان» و «یاریگر پیروز» معرفی کردهاند. بخش مرکزی این سخنرانی به واقعهای در مسجد پیامبر (ص) اختصاص داشت؛ جایی که ابوذر شاهد بود فقیری از مردم کمک خواست و کسی به او اعتنا نکرد.
در این روایت آمده است که پس از شکایت فقیر به درگاه الهی، امام علی (ع) که در حال نماز و در موقعیت رکوع بود، با اشاره دست، انگشتر خود را به او بخشید. سید محمد سیدخضر الموسوی در ادامه افزود: «این رفتار خالصانه بلافاصله با دعای پیامبر (ص) برای شرح صدر و طلب وزیری از اهلبیتش همراه شد که در پی آن، فرشته وحی نازل گشت و آیه ولایت را در تأیید این ایثار و تثبیت مقام ولایت تا روز قیامت نازل کرد.»
وی در پایان این سخنرانی تأکید کرد که هدف از بازخوانی این وقایع، درک عمیقتر پیوند میان عمل خالصانه و نزول رحمت الهی است؛ پیوندی که باعث شد یک اقدام پنهانی در نماز، به سندی جاودانه در قرآن کریم برای هدایت امت تبدیل شود.
این مراسم که با استقبال پرشور جوانان محله لشکرآباد همراه بود، با ذکر مصیبت و عزاداری در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به پایان رسید.



