دعوت آیتالله اعرافی از مردم برای حضور عاشورایی در تشییع امام شهید
مدیر حوزههای علمیه کشور از مردم ایران خواست با حضور در تشییع شهید امام خامنهای، حماسه بیافرینند.

دعوت آیتالله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه کشور از مردم برای حضور عاشورایی در تشییع قائد امت حضرت امام خامنه ای (قدس سره الشریف) بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ولاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
شهادت سکاندار انقلاب اسلامی در تلاطم طوفانها پس از سالها مجاهدت خستگی ناپذیر و استقامت ستودنی در مسیر حق و حقیقت ضایعهای بزرگ برای امت اسلامی مردم شریف ایران بود و دلهای مومنین را مملو از غم و اندوه کرد.
به راستی که رهبر شهید و عظیم الشأن انقلاب تا آخرین نفس، در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاد و فدایی مردم و ایران اسلامی شد و امروز پس از حصول شرایط برای تشییع پیکر مبارک ایشان وظیفه ماست تا با حضور حماسی در این رویداد تاریخی جایگاه آن عزیز در دلهای این مردم شریف را به نمایش بگذاریم.
حضور همه اقشار مردم در سراسر کشور نشان دهنده دلبستگی آحاد جامعه به امام عزیز و شهیدشان است که در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام متبلور میشود و ان شاءالله زمینه ساز حرکت عاشورایی برای تکریم جایگاه رهبر عزیز و شهید باشد.
اینجانب از همه اقشار مردم، همه دلدادگان به مکتب خمینی و خامنهای و همه دل سوختگان این مصیبت بزرگ دعوت میکنم تا با حضور گسترده در این رخداد عظیم برگی زرین در تاریخ این مرز و بوم بیافرینند.
جزئیات برنامههای وداع و تشییع امام شهید:
روزهای شنبه 13 و یکشنبه 14 تیرماه 1405 مصادف با نوزدهم و بیستم ماه محرم: مراسم وداع با پیکر مطهر در مصلای امام خمینی (قدّسسرّه) تهران.
روز دوشنبه 15 تیرماه 1405 مصادف با بیستویکم ماه محرم: مراسم تشییع در تهران.
روز سهشنبه 16 تیرماه 1405 مصادف با بیستودوم ماه محرم: مراسم تشییع در شهر مقدّس قم.
روز چهارشنبه 17 تیرماه 1405 مصادف با بیستوسوم ماه محرم: مراسم تشییع در عراق
روز پنجشنبه 18 تیرماه 1405 مصادف با بیستچهارم ماه محرم و شب شهادت امام سجاد علیهالسلام: مراسم تشییع در مشهد مقدس و تدفین در حرم ملکوتی امامرضا (علیهآلافالتحیة و الثناء)
دستور آیتالله اعرافی بر بسیج همه ظرفیتها و امکانات حوزه
مدیر حوزههای علمیه کشور همچنین روز دوشنبه 25 خرداد 1405 در بخشنامهای به مسئول و اعضای قرارگاه بلاغ مبین، شورای معاونان و مدیران حوزه، مدیران استانها و مناطق و مدارس و مراکز حوزوی سراسر کشور با ابلاغ و اعلام تشکیل ستاد حوزوی تشییع امام شهید بر ضرورت بسیج همه ظرفیتها و امکانات حوزه علمیه برای تشییع باشکوه حضرت آقا تاکید کرده بود.
وی وظیفه این ستاد در مرکز و امتداد آن در سراسر کشور و خارج کشور را فعالسازی همه ظرفیتها و نیروها از هماکنون تا مراسم تشییع و سپس تا چهلم امام شهید ابلاغ و تاکید کرده که این وظیفه بر همه وظایف دیگر حاکم و مقدم است.



