اجتماعی

ٱسرتی الگویی برای سبک زندگی

گزارش«ندای رسا» از برنامه ٱسرتی «خانواده من »که در شبکه جهانی الاهواز پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ندای رسا، گسترش و تعدد شبکه های اجتماعی، ملی و ماهواره ای در دوران کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است، ضرورت واکاوی دامنه تأثیرات رسانه های تصویری بر نهاد خانواده را دوچندان می سازد.

از آن جایی که خانواده در میان همه جوامع بشری عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی را به خود اختصاص داده است بنابراین پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین جهت حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی اش همواره سبب اصلاح جامعه بزرگ انسانی شده است.

در مقابل غفلت از خانواده و مسائل مربوط به آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت می شود.

پیامدهای مهم رسانه ‌های جمعی در جامعه و اثرگذاری مثبت آن بر زندگی زوجین شامل افزایش سطح آگاهی اعضای خانواده در زمینه های مختلف از جمله موضوعات و مسائل جسمی، روحی و اصلاح رفتار فردی است، معرفی الگوهای صحیح رفتاری، تأثیر مثبت بر فرآیند تربیت فرزندان و تقویت باورهای دینی است که می تواند با ترویج این عادت های خوب، زمینه ای برای زندگی موفق را برای مردم جامعه فراهم کند.

از زمانی که شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای آغاز به کار کردند، یکی از مهم‌ترین تاکیدات رسانه تمرکز جدی بر حوزه خانواده بود از این رو شبکه جهانی الاهواز با جدیت تمام به ساخت برنامه های گوناگون از جمله «اُسرتی» پرداخت تا ضمن بهره گیری از ابزار قدرتمند رسانه به ترویج اصول اخلاقی، فرهنگی، دینی و معنوی در میان خانواده ها بپردازد.

اُسرتی در زبان فارسی به معنای «خانواده من » است. کلیه آیتم های این برنامه تولیدی است و به چهار بخش
«اکحیله» معرفی زنان کارآفرین و بانوان موفق، «حبوبتی» بیان تجربیات از سوی مادربزرگ ها، «حلی طبق» آشپزی و «تقرایر» گزارش مردمی مرتبط با موضوعات روز تقسیم می شود .

این برنامه یک ساعت و نیمه به حوزه های مختلف نظام خانواده، کودک، نوجوان، سلامت، قانون، پیگیری مشکلات جوانان، حمایت از تولیدات کارآفرینان بومی، معرفی فرهنگ استان، ویژگی خانواده موفق، ساده زیستی و قناعت می پردازد همچنین موضوعات شاخص و مهم روز استان، کشور و جهان در این برنامه ذکر می شود.

برنامه اُسرتی از بیست و شش روز گذشته ضمن حفظ ساختار اجتماعی با جدیت هر چه تمام تر با محکومیت جنایات وحشیانه رژیم باطل صهیونیستی به مسئله فلسطین پرداخته است.

ورود طوفانی برنامه «اُسرتی» به مسئله فلسطین طوری پیش رفت که مخاطبان از کشورهای مختلف جهان اسلام به وسیله تماس تلفنی و پیام های خود با برادران فلسطینیمان ابراز همدردی کردند، همچنین برقراری تماس و مصاحبه های حضوری با کارشناس سیاسی و اجتماعی در حوزه فلسطین سبب شد که برنامه اُسرتی به مرجعی برای تحولات اخیر این کشور تبدیل شود.

برنامه اُسرتی در این ایام نشان داد؛ ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد «تحول» واقعی در بین جوانان خوشفکر مورد نیاز است.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا