برگزیده ها

غزه و سناریوهای خطرناک

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در یادداشتی اختصاصی مواردی پیرامون طراحی ٣ سناریو از سوی آمریکا و غرب برای تغییر معادله میدانی و پاک کردن لکه ننگ شکست ارتش رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ندای رسا، حسن هانی زاده، معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در یادداشتی اختصاصی برای ندای رسا پیرامون طراحی ٣ سناریو از سوی آمریکا و غرب برای تغییر معادله میدانی و پاک کردن لکه ننگ شکست ارتش رژیم صهیونیستی نوشت:

با گذشت 15 روز از عملیات طوفان الاقصی بمباران وحشیانه مردم بیدفاع غزه از سوی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد تا جایی که شمار شهدا به 4800 تن رسید و شمار مجروحان از 14 هزار تن گذشت.

در این مدت شرایط میدانی همچنان به سود مقاومت است زیرا فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر کاملا متوقف شده و برآوردها نشان می دهد که روزانه یک میلیارد دلار ضرر اقتصادی به رژیم اسرائیل وارد می شود.

در دو هفته اخیر اغلب رهبران کشورهای غربی وارد اراضی اشغالی شدند و همبستگی خود را  با رهبران رژیم صهیونیستی اعلام کردند در حالی که هیچ‌ یک از سران کشورهای عربی حاضر به پشتیبانی صریح از اهالی غزه نشد.

آمریکا و غرب برای تغییر معادله میدانی و پاک کردن لکه ننگ شکست ارتش رژیم صهیونیستی 3 سناریو را برای غزه طراحی کردند.

سناریوی اول بمباران مکرر شهر غزه و اجبار اهالی این شهر برای کوچ اجباری به مصر واردن بود که رهبران این دو کشور صریحا اعلام کردند که با اسکان آوارگان غزه در صحرای سینا در مصر وغور الاردن مخالفت کردند.

عبدالفقتاح السیسی رئیس جمهوری مصر به جای ارائه یک راه حل منصفانه پیشنهاد کرد که آوارگان غزه به صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی کوچ داده شوند که با مخالفت قطر مواجه شد.

سناریوی دوم با توجه به اینکه آمریکا از سال 2016 میلادی استان ‌های دیرالزور در شرق فرات و الحسکه و قامشلی در شمال شرق سوریه را اشغال کرده لذا آمریکایی ها قصد دارند تا آوارگان غزه را به این 3 استان سوری منتقل کنند.

اما با توجه به مخالفت کشورهای محور مقاومت و اینکه ممکن است بعدا جنبش های مبارز فلسطینی بار دیگر خود را سازماندهی کنند و از طریق جولان اشغالی سوریه به اسرائیل حمله کنند لذا این طرح نیز قابل اجرایی شدن نیست.

طرح سوم که به نظر می آید به واقعیت نزدیک ‌تر است این است که اتحادیه عرب و جامعه جهانی جنبش های حماس وجاد اسلامی را به عنوان جنبش های تروریستی معرفی تا زمینه خلع سلاح این دو جنبش فراهم شود.

اظهارات اخیر احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب در جریان نشست اخیر کنفرانس جهانی صلح در قاهره صریحا مدعی شد که باندهای تروریستی بر غزه مسلط هستند.

در این کنفرانس که سران و نمایندگان 30 کشور مختلف جهان از جمله انتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل حضور داشت دبیر کلاتحادیه عرب از مقاومت مردم فلسطین در غزه به عنوان باندهای تروریستی یاد کرد.

این امر موجب شد تا شیخ تمیم بن حمد ال ثانی امیر قطر تالار اجلاس را به عنوان اعتراض ترک کند زیرا به کار گیری لفظ باندهای تروریستی برای حماس       وجهاد اسلامی توهین به جنبش های مبارز فلسطینی تلقی می شود.

از این رو به نظر می رسد سناریوی مورد توافق اتحادیه عرب، آمریکا، اروپا و حتی رژیم صهیونیستی است که جنبش های مبارز فلسطین خلع سلاح شوند و کلیه تونل های غزه منتتهی به گذرگاه رفح تخریب و سپس اداره غزه به صورت مشترک توسط تشکیلات خود گردان، سازمان ملل ورژیم صهیونیستی اداره شود.

از این رو تفسیری که از اظهارات اخیر احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب در نشست صلح قاهره وجود دارد این است که این اظهارات با اشاره آمریکا سازمان ملل و برخی کشورهای عربی صورت گرفته و ممکن است در آینده عملیاتی شود.

اگر این سناریو مورد توافق نهایی قرار گیرد قطعا پس از شناسائی حماس و جهاد اسلامی به عنوان جنبش های تروریستی، مسیر برای خلع سلاح این دو جنبش هموار و سپس غزه تحت مدیریت مشترک نهادهای منطقه ای و بین المللی قرار خواهد گرفت.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا