اندیشهبرگزیده ها

عمل به احادیث بی بی عالم(س) یکی از طرق بهره مندی از ایام فاطمیه است

زعیم حوزه های علمیه خوزستان گفت: یکی از طرق بهره مندی آن است که به مقامات بی بی عالم حضرت فاطمه زهرا (س) معرفت پیدا کنیم و رهنمودها و دستورالعمل های ایشان را که در احادیث موجود است درک کرده و به آن ها عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ندای رسا، فقیه عالیقدر حضرت آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان توصیه های جهت بهره مندی مؤمنان از ایام فاطمیه (س) اظهار داشت: یکی از طرق بهره مندی آن است که به مقامات بی بی عالم حضرت فاطمه زهرا (س) معرفت پیدا کنیم و رهنمودها و دستورالعمل های ایشان را که در احادیث موجود است درک کرده و به آن ها عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شخصی به خدمت امام صادق (ع) رسید و عرض کرد یابن رسول الله شما ائمه اطهار هستید و ما هم پیروان شمائیم اما فاطمه زهرا (س) در این رابطه چه نقشی دارد؛ امام صادق می‌فرماید «نَََحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْنا» – ما (ائمّه) حجت خدا بر مردم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ماست.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان ادامه داد: روزی پیغمبر اکرم (ص) در مسجدالنبی برای اصحاب ارشاد و هدایت می فرمودند تا اینکه به این بخش رسیدند که «ما أَفْضَلُ آلاَْعْمَالِ» – بهترین اعمال چیست؟ هر کس در جواب چیزی گفت؛ و پیامبر پاسخ مناسب را دریافت نکرد زمانی که به خانه رسیدند امیرالمومنین (ع) از حضرت فاطمه زهرا (س)همان سوال را پرسید و ایشان فرمود «أفْضَلُ الأعْمالِ الحُبُّ ِوالبُغْضُ في اللّه» بهترين كارها دوستى و دشمنى كردن به خاطر خداوند متعال است، حضرت علی (ع) به نزد پیامبر در مسجد باز می‌گردد و پاسخ حضرت فاطمه (س) را می رساند در آن جا پیامبر (ص) سه بار می گوید «فداها ابوها» پدرش فدایش شود.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا