اندیشه

اهمیت خضوع و خشوع در درگاه الهی

حجت‌الاسلام العقابی گفت: خضوع و خشوع از مسائلی است که بایستی در تمام کارها، به خصوص عبادات انسانها برای نزدیکی بیشتر به درگاه خداوند متعال مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ندای رسا، حجت الاسلام ضیاء العقابی، کارشناس امور مذهبی در استودیو شبکه الاهواز در کربلای مقدس به شرح خشوع و خضوع در مقابل پروردگار پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: خضوع و خشوع از مسائلی است که بایستی در تمام کارها، به خصوص عبادات انسانها برای نزدیکی بیشتر به درگاه خداوند متعال مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی افزود: خشوع به معنای تواضع است، وقتی که انسان در برابر سلطانی قاهر و قدرتمند قرار می گیرد، تمام توجهش به او معطوف می شده و از همه جا منصرف می شود.

حجت‌الاسلام العقابی ادامه داد: شیوه تعامل و برخورد حضرت ابوالفضل (ع) با امام حسین (ع) برخورد برادر گونه نبود بلکه برخود یک شخص با ولیش بود، این عین خضوع و خشوع در برابر ولی امر و خداوند است.

وی عبادت را یکی از مهم ترین عوامل افزایش خضوع و خشوع دانست  و ابراز داشت: کسی که عبادت می کند، در برابر خداوند قدرتی ندارد و طبیعی است که ازهر چه غیر خداست بریده می شود؛ به این حالت، خشوع و خضوع گفته می شود.

حجت الاسلام العقابی با تاکید بر اینکه “خضوع و خشوع خصوصاً در نماز بسیار مهم است”، ادامه داد: نماز ستون دین است و اگر نماز قبول شود سایر اعمال نیز قبول می شود؛ نماز، سخن گفتن عاشق با معشوق است، ارتباط بنده با مولاست؛ پس باید به نماز اهمیت بیشتری بدهیم.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: یکی از عوامل خشوع این است که انسان حقارت و ناچیز بودن خود را در برابر عظمت الهی درک کند و هرچه بیشتر در این زمینه تامل کند، بیشتر زمینه خشوع برای او فراهم می شود، انسان هر قدر بتواند ناچیزی و حقارت خود را در برابر عظمت الهی درک کند، حالت شکستگی و بریدگی پیدا خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا